torsdag 12 juni 2008

Min nummer 1

Idag har vi hunnit med att vara på bvc, Emmy har gått upp till 6100 g och är 63 cm lång. Fick med en bok om smakportioner som jag nu ska läsa igenom och se om jag blir inspirerad till att börja göra pureér och sånt. Fick tipset att börja med gröt till gumman på eftermiddagen så hon kanske står sig på det under natten och inte behöver äta så ofta. För nu äter hon varannan timme från 24 ungefär fram till 6-7. Så imorgon sätter vi igång med smakisar av gröten,blev banangröten från semper. Hoppas hon diggar den. Testade ge lite päron härom dagen och det smaskade hon i sig med god aptit.

Efter bvc besöket knallade vi förbi Hanna, plockade upp henne och Walle och knallade in till stan. Inhandlade svarta ramar i olika storlekar som jag nu satt in foton på Emmy i, dessa ska jag hänga upp i trappen lite huller om buller. Kommer nog bli bra! Köpte även en Hello Kitty body i strlk 68 som var alldeles för stor för henne, får se om jag sparar den tills hon växt i den eller kanske går o byter imorgon. Dom växer ju trots allt ändå rätt snabbt i den här åldern.

Sitter nu och ser fotbollen, österrike-polen. Spännande match med många chanser för stackars österrike som aldrig lyckas få in bollen. M sover bredvid mig i soffan och Emmy sover sedan 18.45. Vi lyckades hålla henne vaken litelängre än tidigare kvällar, får seom hon kanske kan sova lite längre imorgon. Imorse klev jag och hon upp 04.15....

Alla håller på och gör om hemma, nu känner jag ett enormt sug efter att få göra omlite mer jag också. Min lilla garderob skulle behöva omstruktureras ordentligt, måste få in en lampa och massor av hyllplan för att få någon ordning. Som läget är nu så river jag i alla kläder och sen hamnar dom på golvet. Om man öppnar dörren så rasar allt ut över dig. Vet inte om det är så att jag har alldeles för mycket kläder,men jag tror inte det då jag faktiskt aldrig har något att ha på mig. Emmys rum vill jag verkligen verkligen göra nu, datorn där inne använder vi typ aldrig när vi har bärbara i vardagsrummet så den skulle vi kunna packa ner till källaren där den ändå ska stå senare och resten därinne behöver bara stuvas om lite för att passa till Emmys saker. För nu börjar hon ha mycket saker i hela huset. Detta får väl bli ett projekt till hösten som så mycket annat.För i sommar ska vi bara ta det lugnt och njuta av livet. M kommer vara ledig 5 veckor i sträck, 10 dar av dessa ska vi iaf vara i göteborg och hudiksvall. Resten av tiden kommer vi nog bara vara i Luleå och mysa på.

JO! idag har Emmy skrattat på riktigt för första gången. Helsött!! Jag satt och gjorde allmänt skumma ljud som vanligt för henne och plötsligt så skrattar hon som en riktigt människa, jisses va häftigt! Underbara barn, hon är min nummer 1 i livet!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

mysigt med en liten gladskit där hemma :)

jadu, där hemma går det ju segt nu då M är på EM, men jag är där ibland och fixar och pillar lite. men golvbyte och tapetsering och sådant fixar vi när han kommer hem. och gissa om jag läängtar :)
men garderoberna ska jag fixa innan dess, och köket, hallen och kanske altanen.. om jag hinner. dagarna går ju så foort!