fredag 1 augusti 2008

Kalasdag

Kalaset är i full gång, vädret har varit blandat idag men vi tog oss iaf in till stan med Elin och Alex. Mycket folk var det, ingen hit att trängas med barnvagnarna i folkmassorna. M har jobbat på kalaset hela dagen igår och även idag jobbar han. Imorgon är det dock min dag, då ska jag till Elin och dricka vin och sedan fortsätta kvällen på kalasområdet. Men innan allt kalasande så ska jag och Emmy till pappa/morfar, var ett tag sen vi träffats tyvärr....

Idag har Emmyvarit vaken länge, hon somnade kring 21.15 men hon har varit så mysig under kvällen. Hon åt gröt kring 19 och då trodde jag honskulle börja bli trött men hon blev istället pigg och glad av lite mat i magen. Så här har hon rullat runt på golvet i ca 2 timmar och varit helnöjd för att hon tar sig någonstans, dock så slår hon i huvudet med jämna mellanrum när hon ska vända på sig men det är snabbt glömt, om hon ens märker att hon slår i. Jag har hunnit med att diska undan hela berget med disk, plockat undan alla grejjer som legat utspridda överallt i lägenheten. Usch va det är jobbigt med två våningar. Man drar ner saker som man sedan inte ids gå upp med när man använt dom klart och vise versa. Nyligt så var Mia förbi, vi käkade pizza och såg på tv ett tag och nu ska jag gå upp och spola i badvatten. Hejs!

1 kommentar:

Anonym sa...

kikar in :-)
har jag helt fel eller har du varit och handlat hos oss? tyckte jag kände igen dig?
Kram Malin
barnlycka.se