måndag 8 september 2008

Nu sover min familj. Men jag har energi kvar fortfarande, tittar i ikea katalogen för säkert 100:ade gången sen jag fick den. Får liksom ångest när jag tänker på allt jag vill köpa och göra om, men då det inte finns pengar så vette tusan hur vi ska göra med mitt ha begär. M gav förslaget att vi åtminstone ska fara och kolla på fondtapet till vardagsrummet imorrn, lutar åt något ljust, kanske med något blommönster. Har även fastnat för ett skoskåp att ha i hallen då jag störs av att det ser så rörigt ut med alla skor framme, samt att man kan ha annat i det också, som vantar och mössor tex.

Har hunnit med ett besök hos Hanna med familj, höll minibebis också. Oj så liten o fin hon är, lilla Tyra. Gav vidare lite bebikläder som Emmy växt ur. Lite känslosamt var det minsann att rensa ut bland kläderna och inse att hon bara blir större och större. Men hur som så ska vi ju ha en liten bebis till i framtiden och då får vi ju köpa nya minikläder igen.

Har hunnit med att vara duktig idag också, tog mig ut på en kvällspromenad i höstsolen tillsammans med vovven. Traskade i rask takt ut mot svartöstan, gick längs stranden och njöt av att se solen spegla sig i det stilla vattnet. Kikade på de nybyggda husen och drömde mig bort i husvärlden, dock så vill jag inte ha ett nybyggt hus. Köper hellre ett äldre och mysigare hus med charm och mysfaktor, lite mer personligt enligt mig. Nu ska jag dra mig ut på en sista kvällsrunda med Mavve, sen hoppa i säng och fortsätta läsa min heliga ikeakatalog.

Inga kommentarer: