torsdag 2 oktober 2008

Tiden bara springer iväg. Har hunnit med födelsedagsfiranden, en utekväll som var mycket lyckad och nu en förkylning. På söndag är det dop för lilla Tyra dessutom, hoppas jag inte blir mycket sjukare så jag orkar ta mig dit. Har ett stort problem, vette tusan vad jag ska sätta på mig. Hatar att ha tidspress när man ska hitta kläder, plus att det sinar i plånboken rätt ordentligt nu när man snålar på föräldradagarna. Får se om jag kanske lånar nått ur systers garderob.

Jobbar endel nu, mycket pusslande med att få tiden att räcka till. Tyvärr så går vi om varandra ganska mycket när M jobbar dag och jag kväll. Men sånt är livet och vi får försöka hitta de bästa lösningarna så man hinner med varandra ibland också.

Emmy växer och utvecklas i full fart. Två tänder uppe, så sött! Nu ställer hon sig även på alla fyra och gungar, bara en tidsfråga när hon tar sig fram krypandes och inte ålandes som hon gör nu. Maten går sådär, vi håller fortfarande på med smakisar av olika rätter. Några skedar går ner men oftast är det ett jäkla liv när det vankas mat så då är det ju bara att ge upp. Ingen idé att sitta med en skrikandes bebis och försöka mata. När man frågar vart är lampan så tittar hon upp mot lampan i taket. Vi har börjat leka "ge och ta emot leken" ger jag henne något så säger jag "varsegod" sedan ger hon det till mig och jag säger "tack tack". Det tycker hon är riktigt skojj! "imse vimse spindel" är en av favoriterna att höra oss sjunga, hela hon skiner upp då.

Hon sover alltid en sväng på förmiddagen ca 2 timmar någon gång mellan 8-11. Det är på eftermiddagen som hon skulle behöva sova lite, ungefär vid 14-15 tiden. Gör hon inte det så blir det en del gnäll fram tills att hon somnar vid 19 efter ett kvällsbad som hon verkligen älskar! Så tidiga kvällar får vi ju iaf, sedan äter hon en gång per natt och det brukar bli mellan 2 och 3 för att sedan kliva upp mellan 6 och 7.

ikväll blir det jobb, trots dunderförkylning. Nu ska ja laga lite lunch, en liten uppdatering fick det bli iaf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej sandra! :) gud vad längesen vi sågs...går in då & då på bilddagboken och kollar men ni har blivit slöa på att lägga upp bilder. ;) vi får hitta på något snart! kram / Liisa

Anonym sa...

Liisa: jo men nu har vi ju setts, va gnäller ni om *haha* Ja jag vet, bilddagboken behöver uppdateras, men datorn me alla bilderna på är nere i källaren o där ids jag aldrig sitta så det blir få bilder upplagda. O nu har vi ingen kamera heller...