torsdag 13 november 2008

Lättnad

Nu är största delen av mamma bohag borta. Tre starka killar från Myrorna kom och lastade in möbler och kartonger med grejer in i sin stora lastbil, det kändes lite tungt att faktiskt ge sig av med saker som min mamma ägt, vissa saker var nyare men många av sakerna är sådant vi växt upp med. Men trots detta så kände jag en lättnad, vad hade man annars gjort av med grejerna? De hade förmodligen stått i ett hörn i förrådet och samlat damm och tagit upp plats. Mamma kommer ju trots allt ändå finnas kvar i mina minnen och tankar varje dag när hon bestämmer sig för att lämna oss.

Idag har vi inte hunnit med mycket. Emmy sov till ca 9 imorse, jag fick sovmorgon och klev inte upp förräns 10.30. Vi åkte iväg till Emmys farmor för att äta lunch, men det blev en rätt kort visit då hon blev trött och grinig så vi for hem igen så hon skulle få sova, för jag skulle ju ändå till mammas lägenhet och hjälpa med möblerna. Emmy sov när jag kom tillbaka, hon somnade 12.15 och vaknade 14.45. Redan kl 17 så var hon dödstrött men fick utlida under tiden vi lagade middag, men kl 18 slog hon igen sina blå. Hoppas hon sover bra och slipper ha såna extrema hostattacker i natt. Det tar verkligen på henne att hosta så mycket som hon gör.

Imorgon är det 9 månaders kontroll. Hon har ju inte gått upp så bra i vikt senaste tiden då hon inte velat äta något annat än gröt och ersättning, och nu när hon varit sjuk i en vecka så har hon ju knappt fått i sig något av det heller. Så får se vad vågen stannar på. Men huvudsaken är ju faktiskt att hon utvecklas, och det gör hon. Hon lär sig något nytt varje dag känns det som. Hon är så duktig våran tjej!

Inga kommentarer: