onsdag 3 december 2008

Bilder, äntligen!

Nu har ja äntligen möjlighet att lägga in lite bilder här igen. Har nämligen fått M´s "gamla" mobil som har en kamera som ändå är rätt bra (bara jag som aldrig lär mig ställa in dom rätt). Men bilder kommer det bli i framtiden iaf, kanske inte av den bästa kvalitén men det får duga tills vi köpt en riktig kamera.

idag har vi myst på hemma hela förmiddagen. Alla slog upp ögonen 9.30 (!) Emmy har verkligen lagt om sovtiderna., och jag klagar inte ;). Jag och hon lekte i hennes nya rum (som jag ska fota imorgon och visa er) medans M fixade och donade med "förråden/garderoberna" som vi försöker få lite ordning i. Han har verkligen legat i de senaste dagarna när han varit ledig, tagit tag i saker vi dragit oss för att göra osv,så nu känns det bra att vi kommit igång med rensandet. Kl 12 tog Emmy sin lunchvila på 2 timmar, även vi passade på att vila lite. Skönt! När hon vaknat så fixa vi oss iordning för att fara iväg, jag till mamma och M tog Emmy med sig till sina föräldrar.
Hos mamma tände vi ljus, satt och pratade, höll mammas hand och strykte lite på henne. Hon reagerar när man tar på henne, blicken flackar och vi antar att hon inte ser något. Hon krampar och andingsuppehållen blir längre och tätare. Hon försökte prata med oss idag men fick aldrig fram något, spelar ingen roll hur mycket hon kämpar det kommer inget. Det gör ont i en att inte få veta vad det är hon vill ha sagt....


Personalen på boendet är underbara, hoppas att mamma känner likadant. För något hon aldrig velat är att hamna på boende. Men vad gör man när man inte räcker till? Det har trots allt varit det bästa för henne, men det gör en lite ont att veta att hon inte fått som hon velat. Hoppas hon förstår ändå att vi gjort valen utifrån vad vi trott är det bästa för henne....

Efter några timmar hos mamma så var jag tvungen att fara och jobba, jobbigt att lämna henne. Men ska dit imorgon igen, för då kommer storasyster hem igen från malmö. Ikväll har jag passat på att mysa med tända ljus, glass med chokladsås och banan. Mums!

Inga kommentarer: