måndag 1 december 2008

Idag blev det en sväng på stan, fixade min mobil och tog en fika. Sedan for vi hem till Hanna och Anders där vi lagade middag och fikade lite. Sedan promenerade vi hemåt, Emmy fick åka pulka för första gången. Nöjd tjej trots att hon var riktigt trött!

Hela hemmet är upp och ner just nu för både jag och M är i fixar tagen så vi har påbörjat rensning här och där, bland annat i källaren och ena förrådet på övervåningen. Shit vad grejjer vi samlat på oss under åren. Har hittat massvis av saker som jag faktiskt saknat med trott jag slängt. M har också burit ner extra sängen från Emmys rum så vi kunde möblera om så det blir som vi har tänkt ha hennes rum. Nu hade jag gärna haft en kamera att fota med för det har blivit riktigt fint, känns otroligt mysigt därinne! men jag är ute efter nya gardiner till hennes rum, har spanat in ett rött tyg med vita prickar på från Åhlens. Kanske blir att inhandla det så det blir ännu finare, just nu har vi en vit trist hissgardin där.

Imorgon måste jag in till stan igen, suck. Måste på phonehouse och säga upp ett abbonemang, sedan till mammas lägenhet för besiktning och sen ska vi till mamma och hälsa på. Sedan blir det hockey för M och jag ska se desperate tillsammans med lite godsaker hade jag tänkt. Men nu blir det till att göra 2 vällingflaskor klara för nattmatningen.Tjo.

Inga kommentarer: