tisdag 30 december 2008

frisk!

Nu är gumman frisk igen! Tjohoo! Inatt var jag vaken med henne mellan 00-02.30, vi satt och såg på tv i soffan,hon halvsovandes med feber och lite kinkig emellanåt. Gav henne en supp som började verka och hon kunde till slut slappna av igen och somna. Då sov hon till 6 imorse, då jag fick vara vaken med henne i ca 1 timme för att sedan sova igen, sen var feber bortblåst och när hon vaknade för dagen kl 10 så väcktes jag av ett glatt joller från hennes rum. Där stod hon glad i hågen med att kasta omkring alla sina gosedjur hon har i sängen. En liten solstråle var hon minsann, som om hon aldrig varit sjuk. Jag såg min chans att ta mig till stan där vi mötte upp helena och tobias som fick agera barnpassare medans jag provade klänningar inför nyråsfesten imorgon, och jag fann det jag skulle ha! kanon!

Nu lagar jag middag så jag och min käre sambo kan äta tillsammans för engångs skull innan jag ska iväg med jobbet på hockeyn. Emmy vilar i sin säng.

Nu ska jag passa på att hälsa er alla ett gott nytt år, imorgon kommer jag nog inte hinna blogga alls! Hej!

Inga kommentarer: