fredag 26 december 2008

Juluppdatering

Tillbaka från julfirandet, äntligen kan man nästan säga. Det är en hektiskt tid julen, man ska vara överallt hela tiden. Man är ju bara hem och vänder känns det som. Har hunnit med att träffa prällen som ska hålla i mammas begravning, bestämmt psalmer och hur det ska gå till. Det kommer bli en mycket fin begravning känner jag på mig. Iaf, julen var det. Den firades först hos pappa och hans fru, käkade jullunch ihop. Sedan begav vi oss vidare till M´s mamma och pappa där vi var hela resten av kvällen, många klappar blev det. Mest till Emmy såklart. Hon fick sig en massa kläder som hon kan ha senare. Bra det, för hon är i en mellanperiod nu där hon knappt kan ha 74 eller 80 och 86 är oftast alldeles för stort. Sen blev det mycket nya leksaker också. Kul för de hon haft har hon tappat intresset för totalt, bebisleksaker är ju inte så kul när man snart är ett helt år ju! Vi har unnat oss en digitalkamera i julklapp men den kommer inte förräns nästa vecka. Är så sugen på att fota, kommer försöka ha med mig den överallt så det blir lite fler bilder här på bloggen också!
Juldagen spenderade vi även den hos svärföräldrarna med middag och idag så begav jag mig till stan ensam i hopp om att fynda något till mig själv men insåg snabbt att det inte var någon idé då det mesta var skräp och sen var det alldeles för mycket folk för min del. Hittade dock två tröjor på polarns rea till Emmy, hon hade ju ett presentkort där så jag var tvungen att passa på! Efter stadsbesöket så for jag hem tillsammans med lillasyster, M for iväg till jobbet och vi packade ner gumman i pulkan och tog oss en tur i det sköna vädret. Hon tycker det är riktigt kul att åka pulka! Sen kom vi in och tog det lugnt framför tvn ett tag innan det var dags att bege sig vidare till pappa där vi var bjudna på kinamat. Kom hem efter 21, Emmy somnade i vagnen medans vi promenerade hem från stan så det var bara att klä av henne och lyfta över henne i sin säng så hon kunde sova vidare. Skönt, jag misstänkte att hon skulle få för sig att vara vaken ett tag men inte det.

Hon har ändrat sina sovtider igen, nu kliver hon upp mellan 9.30-10.00. Sååååå skönt att få sova men då är hon ju istället vaken till 21, så mycket lugn och ro på kvällarna blir det ju inte riktigt. Men det har varit skönt nu under julen att hon klarar av att vara vaken längre utan att bli gnällig och måste fara hem för att hon ska sova. Får se om vi ska avvänja dessa tider, det är ju rätt lätt. Bara att kliva upp tidgare en dag så ordnar det upp sig med det, kanske blir att ta tag i senare.Som sagt, rätt skönt att få sovmorgon ju!

Imorgon måste jag masa mig in till stan igen med Emmy, ska på bolaget för imorgon ska jag på personalfestligheter med middag ute och sedan vidare till en i personalen och sen får vi väl se om jag orkar följa med ut på krogen. Lär ju va dyngmycket folk ute så det blir väl att köa hela kvällen. Kanske jag orkar kolla på något till mig själv som jag kan ha på mig på kvällen, beror helt på hur mycket folk det är.

jaha, nu går det inte att ladda upp bilder här heller...vad är felet....?!

Inga kommentarer: