onsdag 7 januari 2009

Julen borta

Nu är julen bortplockad här i vårat hus! Idag har jag hunnit med en snabb sväng på stan med syster, hittade mig en vit baströja på rea som fick följa med. Syster shoppade järnet! Sedan for vi hela familjen iväg och kollade efter kamera väska men det var rätt utplockat överallt så vi hittade ingen som passade. Hemma så har vi städat undan julen som sagt, rensat lite i skåp och försökt (verkligen försökt!) sätta upp en av grindarna vi köpt. Jisses va vi (M mest) svurit och svettats, vi får ta nya tag imorgon istället! Emmy somnade 20.00 och jag har inte hört ett knyst därifrån än så länge. Jag ska ta ut hunden på en promenad om ett tag, blir en lite längre prommis även ikväll. Känner att jag behöver rensa huvudet lite.

På fredag är det begravning för mamma och många tankar snurrar. Det går inte en dag utan att jag tänker på henne, mest på hur det var förr i tiden då hon var frisk. Jag tänker också ofta på hon aldrig får se Emmy växa och lära sig saker, på alla de tillfällen vi aldrig kommer få uppleva tillsammans och allt de som man velat säga men aldrig sagt. Så till er som fortfarande har era föräldrar kvar, ta vara på tiden tillsammans och säg de saker ni vill att dom ska veta, vänta inte för plötsligt kan det vara försent!



Jag tänder ett ljus för dig Mamma.

Inga kommentarer: