tisdag 13 januari 2009

Rensning!

Rensat i källaren, har haft ett lååångt uppehåll från renoveringar men nu tas det upp igen eftersom vi måste bli klara med den innan vi flyttar till sommarn/hösten (om M kommer in på utbildningen). Blir vita väggar, klickgolv. Om vi hinner bli klara snabbt så ska vi inreda det också. Datarum, biorum och förvaring ska få plats där. Blir nog bra, känns bara lite trist att göra iordning det och veta att vi inte kommer hinna nyttja det så länge som vi tänkt oss!

Ja klockan är mitt i natten men jag fick en sån energikick av att veta att M är hemma imorgon och kan ta morgonen med Emmy så jag får sova länge. Vi brukar dela upp det så att när han är ledig så tar han morgonen och jag tar kvällen/natten, han får iaf sova längre än till 5 som han annars måste kliva upp då han jobbar och jag kan lika ta läggningen och nattmatningen eftersom jag är en kvällsmänniska.

Ska rensa lite i skåpet i köket som alltid blir ett "skräpskåp" hur vi än gör för att hålla det städat, M säger att alla har ordning och reda i sina skåp och kan för världen inte förstå att vi har ett sånt skåp som bara svämmas över av saker som inte har nån självklar plats. Så berätta, hur ser det ut hos er. Har ni mycket saker som ni inte vet vart ni ska sätta/vart sätter ni dessa saker?

1 kommentar:

Anonym sa...

jag kan tala om att vi har MINST ett sånt skåp. Här är det inte ordning i nåt skåp mer än ett par veckor efter rensning =/