måndag 23 februari 2009

Fullt ös

denna dag har bjudit på både det enda och det andra. Imorse drog vi (jag och Emmy) oss in till stan, fast först plumsade vi i snöovädret för att rasta hunden och väl på bussen så var jag alldeles blöt i svett. Mindre kul. På bussen somnade gumman, perfekt. Då hannt jag kolla på tyger till köksgardinen (har en nödfalls gardin just nu i brist på annan) men hittade inget fint tyg som jag ville ha. Gick ner på HM och skulle just till att prova kläder och då vaknar ju såklart gumman. Typiskt, men jag provade lite iaf med en inte allt för glad tjej i vagnen. Fick med mig två koftor, en grå och en turkos. Koftor är alltid bra att ha. Sedan bar det av mot Hanna och barnen där vi blev bjudna på lunch och en massa bus! Kul! På vägen hem somnade Emmy i vagnen av utmattning och jag lät henne sova en stund hemma i vagnen också så hon skulle orka med kvällen. Nu lever hon om som tusan, springer omkring med sin docka och skriker och jagar hunden samtidigt. M är hos en kompis ikväll och ser på hockeyn, imorgon är det min tur att lämna huset. Då ska jag till Elin och hänga.

Nu ska jag fortsätta med hushållsbestyren, plocka undan lite disk och såna saker. Sen blir det att natta gumman.

Inga kommentarer: