fredag 6 februari 2009

Hemsökta

Den förbannade magsjukan har hemsökt oss också. Emmy är tagen och vill inte göra annat än vara i famnen i princip, väl i famnen så ligger hon bara och myser ihop sig på mig. Kan erkänna att jag myser lite grann (ganska så mycket!) av att ha henne nära. För annars är hon ju inte direkt den "mysigaste" ungen i stan, aldrig sitta stilla i famnen.

När M kommer hem så får han ta över ansvaret över sjukstugan för jag ska och jobba, känns lite tungt då inte heller jag är så frisk. Men det känns surt att stå över ett helgpass som ger mer timmar, jag är ju inte döende precis och dom klarar sig nog fint utan mig här hemma. Ikväll är det iaf lite roligare saker som händer på jobbet, vi ska ha våffelbjudning till kidsen så det kommer nog bli livat och mysigt och tiden går rätt fort då.

Nu när jag lyckats lägga ner henne i sin säng utan att hon vakna så ska jag passa på att diska undan berget som väntat nog länge nu.

Inga kommentarer: