fredag 20 februari 2009

Mammig tjej

Även denna natt så har gumman tjorvat på som bara den. Fick inte sova förräns vid fyra, då gav jag upp och lät M ta över. Sur som ättika var jag och lät honom få veta att detta minsann är första OCH enda barnet. Vet dock inte om han hannt uppfatta det jag sa, sömnig och yrvaken som han var!

Ja, vad är det då som orsakar dessa uppvak om nätterna då? Är det tänder på G? Är hon i nån ny utvecklingfas? Har hon ont någonstans? Gah man blir ju tokig när man inte vet vad det är med de små liven. Längtar tills hon kan prata och kan berätta vad det är som besvärar henne!

Hon har blivit väldigt mammig när man är hemma, när jag går till köket och hon sitter och leker i vardagsrummet så skriker hon, kommer efter mig och klänger på benen. Jag kan verkligen inte göra nått längre, att diska när jag är själv med henne går bara inte, hon klamrar sig fast i benen på mig och gråter hejdlöst tills jag tar upp henne. När jag ska fixa maten hennes så sätter jag henne oftast i stolen så hon får vänta medans jag värmer maten. Ja då blir det samma sak, gråter hejdlöst och sträcker sig efter mig. Så här går man med "bebis" på höften som gräver in naglarna i nacken på en så hon vet att ja inte sätter ner henne. Ja, som sagt. Det mesta som jag måste göra får jag helt enkelt göra när hon sover....

Inga kommentarer: