lördag 21 februari 2009

Nytt ord

Emmy har lärt sig ett nytt ord "Ocka", och det betyder ju självklart Docka. Det är uppenabrt att det är just det hon menar, för hon säger det bara när hon hämtar sin docka. Gullfisen vår!

Inatt fick jag sova då M tog nattpassen, hon har de senaste 3 nätterna ätit som en häst. Det går åt 3 - 4 vällingflaskor á 150 ml. Galet! Iaf så är jag utvilad, känns direkt när man fått sova. Vaknar utan huvudvärk och humöret är betydligt bättre än annars.
På tisdag ska jag och skriva på anställningspapprena på mitt nya extra jobb. Längtar! Förhoppningsvis så kanske jag får ett sommarvikariat också, tror det är det som är tanken! Men nu blir det ännu mer pusslande med tider då jag fortfarande ska ha kvar jobbet på gården, men men...

Idag blir det kanske playdate med Elin och Alex, beror på om han är frisk idag. Hoppas! Var ett tag sen dom lekte tillsammans sist. Sen blir det jobb ikväll. M ska på hockey så Emmys farmor och farfar ska sitta barnvakt en stund tills hockeyn är slut. Lillasyster satt barnvakt igårkväll medans jag jobbade och M var och spelade poker. Tack för hjälpen gullunge! Snart ska Emmy sova lunch, då ska jag göra mig klar för dagen. Hej!

Inga kommentarer: