onsdag 25 februari 2009

Solig dag!

Imorse så hade jag bokat tvättstugan till kl 7, men vi tog sovmorgon. Sååå underbart skönt. Halv nio vaknade jag utav Emmys lallande i sitt rum och solens strålar fick mig på underbart morgonhumör Kan det bli bättre, glad unge och solsken ute!?
Vi klev upp, klädde oss och jag gav Emmy frulle medans jag själv bara drack kaffe. Mmmm. Sedan begav vi oss mot Hanna som vi kilade in till stan med, kikade på tyger på Åhlens till köksgardinen men hittade inget där heller som jag kunde bestämma mig för. Denna beslutsångest, jag blir tokig! Vi promenerade bort till ett nyöppnat superfint cafe som heter Cafe Fröjd som ligger bort mot "kvarteret hackspetten" (gymnasiebyn) och käkade lunch. Emmy var på kanon humör hela tiden på stan och när vi promenerade hem så somnade hon i vagnen. Väl hemma så vaknade hon och vi stannade ute i det fina vädret och emmy har gått och gått och gått...

Nu sitter hon och leker med sina "byggmuggar" som man kan stapla på och i varandra. Hon är superkoncentrerad och duktig! Ska strax påbörja middagen för sen ska jag och jobba och efter det när jag kommit hem efter 21 så ska jag sätta mig i källaren och plugga lite på internetutbildningen till mitt extra jobb. Många timmar kvälls pluggande kommer det bli fram tills på måndag. Jag MÅSTE verkligen hinna!

Inga kommentarer: