fredag 13 mars 2009

Gumman sover lunchvila så jag passar på att dricka lite kaffe, läsa dagstidningen och surfa lite. Har hunnit diska undan gårdagens disk, vika ihop Emmys kläder, fixa mig och snabbrasta hunden (ja jag sprang faktiskt ut med honom på mindre än 10 min) Hon sover rätt bra på dagen så det är oftast ingen risk att hon vaknar. Antar att hon vaknar ganska snart, då ska vi bege oss till stan och möta upp farmor för en fika. Ja, de ringde från tandläkaren och avbokade min tid. Tydligen något mer akut fall som behövde den och snäll som jag är sa jag att det var ok. Fick en ny tid på tisdag, hoppas att tanden inte bråkar med mig under helgen då med andra ord....

M slutar 17 idag, då ska vi ha en lugn och skön kväll tillsammans. Äta middag utan att stressa i oss den, leka tillsammans med gumman innan hon ska sova (det händer inte ofta då någon utav oss alltid jobbar i princip). När hon somnat ska jag försöka få med mig M ner i källaren och göra lite ordning och reda bland grejerna. Kanske kanske att vi tjyvstartar med tvätten ikväll för att få lite sovmorgon imorrn, eller åtminstone en mysig lugn lördagsmorgon.

Damen verkar minst sagt trött, hon vaknade kl 8 och var dödstrött redan strax innan 11. Man blir trött av att sova mycket med andra ord, för igår somnade hon 19.30 och sov hela natten som sagt till 8 imorse.

Inga kommentarer: