torsdag 26 mars 2009

skönt flow

Det känns som att vi är inne i ett bra flow just nu. Allt vill liksom gå vägen för oss nu, jag har kunnat välja mellan två sommarjobb och förhoppningsvis ger det ena mig chansen till vidareanställning till hösten. Wohoo! Ombyggnationer i hemmet, KUL med nya projekt (dock vet jag att jag ledsnar ungefär lika snabbt som vi satt igång med byggröran), gumman har börjat äta bra. Idag tex åt hon MYCKET makaroner och köttbullar i brunsås. För bara två veckor sen så knep hon med munnen eller spottade och fräste åt allt som inte var pastasnäckor i skinksås. En sån lättnad att se att hon faktiskt KAN äta! Man blir ju lite smått orolig som förälder. Har
kollat skattebeskedet på nätet, ännu en sak att glädjas över. Jag får tillbaka!! Allt känns bara så bra just nu!

Vår söta tjej har lärt sig pussas. Fattar ni hur sött det är!? Hon låter tillomed "Mmmm" när hon plutar med munnen. Hon är även superbusig, vi har väldigt roligt tillsammans nuförtiden. Man kan springa och jaga henne och låtsas skrämmas, då tjuter hon av skratt! Gullungen! Munnen går i ett men man förstår inte ett ord, ja förtutom "OJJ" som hon säger typ jämt åt allt. Fast vi tror att hon säger "Botte" åt sin tutte (napp).

Nu ska jag anmäla lite föräldradagar sen hoppa i säng! Godnatt!

Inga kommentarer: