måndag 6 april 2009

Godmorgon. Idag är det inte lika strålande väder som det var igår, synd! För igår hannt jag inte se mycket av det fina vädret då jag jobbade hela dagen. M och gumman åkte ut till stugan tillsammans med farmor och farfar samt farbror + tjej och myste. När dom hämtat mig från jobbet så var det bara att sätta igång med middagen, fläskpannkaka med sylt och grädde. Det gillades inte av gumman så hon åt lite makaroner från gårdagens middag istället. På kvällen så kom M´s bror och hans tjej till oss och såg film, "Yes man!". Inte bra, så jag somnade i M´s famn och vaknade när filmen var slut. DET är olikt mig, jag somnar aldrig framför en film i vanliga fall. Annat var det förr, nuförtiden är man alldeles slut i kroppen på kvällarna och vill egentligen itne göra annat än ta det lugnt. Som en pensionär!

Har pratat med vårdcentralen nu på morgonen ang gummans hosta. Den är som mest retlig på natten, när hon ska somna så hostar hon i säkert en timme.Så nu har vi fått mollipect utskrivet och får hoppas att det hjälper!

Emmy säger nu några enstaka ord som vi vet vad det betyder iaf "Puh" (nalle puh) "Botte" (tutten/nappen) "gack gack" (tack tack) "nänänä" (nä nä) "heeeii" (hej) osså mamma och pappa då förstås.

Inga kommentarer: