lördag 4 april 2009

Junkön

Ögonen svider och det bränner på kinderna. Trots att solen inte visat sig idag så drog vi oss ut till junkön tillsammans med min syster och hennes sambo samt hans bror som är på besök från sydafrika. Där parkerade vi oss ute på museét där det sommartid finns kiosk/café samt uthyrningstugor. Mysigt. Vi grillade och hade oss. Härligt med friskluft! Man blir väldigt trött av friskluft så i bilen hem somnade både jag och Emmy, väl hemma där vid fyra tiden så hoppade gumman och M i badet medans jag förberedde middagen. Idag bestod den av fläskfiléoch klyftpotatis vilket även gumman gillade Hon har verkligen börjat bli duktig på att äta det som vi äter! För det mesta så får hon äta av samma som vi.

Nu sover hon och vi ser på robinsson samt dricker varsin öl. Riktigt gott! Imorgon blir det jobb, trist att det kommer vara fint väder. M och gumman ska ut till stugan tillsammans med farmor och farfar. Hade velat vara där jag också. Nu ska jag kika vidare på robinsson. Det kommer bilder från dagen en annan gång. God kväll!

Inga kommentarer: