onsdag 29 april 2009

Grillmästaren

Så då är jag hemma efter kvällsjobbet. Ikväll har vi njutit i det fina vädret, grillat ute på gården tillsammans med ett fåtal ungdomar. Dom verkar ha annat för sig nuförtiden när det är fint väder. Men mysigt har det varit iaf. Jag fick agera grillmästare och flippa korvar har jag ju lärt mig på shell så det var inget nytt. Även morgondagen bjuder på jobb. Först börjar jag dagen hemma tillsammans med gumman, när hon sovit och ätit lunch så drar vi in till stan där jag lämnar henne med sin farmor för kl 14.30 skall jag infinna mig på shell/7eleven och jobba tills klockan slår 17.30, då drar jag vidare till jobbet på gården där vi ska ha grillkväll igen. Valborgsfirande med inbjudna föräldrar och barn, får väl se om det ens kommer någon. Känns lite bittert att inte fira valborg tillsammans med M och gumman, men som sagt jobba måste man ju!

Just nu längtar jag efter en grillkväll med öl och vänner och musik. GE MIG!

Inga kommentarer: