fredag 10 april 2009

Långfredag

Långfredag idag, känns redan som att jag varit vaken sen evigheter! Gumman vaknade tidigt så vi klev upp hela familjen tillsammans. Har såsat på hemma hela morgonen, hunnit med att laga lunch också. Korvstroganoff och bulgur. Dock var inte E så förtjust i det. Idag ska vi på middag hos M´s morbror med familj. Emmy har så kul tillsammans med alla barnen, roligt att se! Vi hade tänkt åka til stugan idag men vädret är inte det bästa, värsta bakslaget. Men imorgon ska det visst bli fint igen, tyvärr så jobbar jag ju då och även på söndag.
Gummans hosta ger sig inte fastän vi ger henne mollipect. Hur länge ska det ta innan det visar någon skillnad egentligen? Man lider verkligen med henne när hon hostar så hon nästan spyr.
Ska till graven idag och sätta ljus. Tänker på dig lilla mamma, hörde låten "det vackraste" häromdagen och kände direkt hur tårarna var nära på att komma. Igår på jobbet så fick jag höra lite gamla minnen om mamma. En man som hon jobbat för i yngre dar pratade så varmt om henne så jag blev alldeles stolt och varm i hjärtat. Min mamma.
Här får ni en liten bild på sötaste flickan i världen. Mammas och pappas lilla hjärta efter badet i sin nya badrock.

Gumman åker pulka i stugan


Kolla in detta, www.photobymaria.se grym fotograf som ger sig in i bloggvärlden. Våran Emmy är fotogenisk och syns överallt :)

Inga kommentarer: