måndag 20 april 2009

Sentimental

Idag var det tänkt att åka till hth och planera köket men i sista sekund blev det ändrade planer tyvärr. Men vi tog oss iväg på skojakt till gumman och vi fann det vi sökte. Inte de snyggaste och inte dom jag tänkt mig men det fick bli dom för vi orkade inte åka in till stan på Din sko där jag hittade dom andra. Efter skoköpet så åkte vi ut till john och Linda i g-stad och tog en kaffe, pratade lite bebis. Dom ska snart ha sitt första och vi alla håller tummar och tår för att lilla tjejen vill kika ut på utsatt tid (på fredag)!

Man blir ju så sentimental när man ska berätta om hur det var för oss, tex när vi skulle ner och promenera runt i sjukhusgångarna för att få igång värkarbetet ytterligare och M lyssnade på Luleå hockeymatchen via mobilradion och jag fick värkar titt som tätt och var tvungen att ställa mig lutad mot sjukhusväggarna. Även känslan när M fick åka hem och lämna mig på BB då jag fick en sovdos som skulle hjälpa mig att sova och värkarna fortsatte komma medans jag bara fick ligga och stirra på klockan samt springa och kissa stup i kvarten och när klockan närmade sig 4 natten mot den 15e så fick M komma tillbaka för att det verkade sätta igång på riktigt.

Åhhh jag minns känslorna som om det var igår, vilken lycka. Absolut det häftigaste jag varit med om och jag skulle vilja föda barn om och om igen bara för att få uppleva och känna alla det där sakerna igen!

Imorgon har vi inget planerat förutom att vi ska på möte med banken. Inte säkert att vi ens får lånet för köket i dessa bråda tider. Men vi håller tummarna!

Inga kommentarer: