onsdag 27 maj 2009

lär jag mig aldrig!?

*gäääsp* varför varför varför gör jag alltid såhär?! Tvätta kläder om kvällen/natten menar jag ju då såklart. Kanske för att det är extremt jobbigt och tidsödande. Men men nu gör jag som sagt det och jag vet att imorgon när jag öppnar klädlådorna så känns det genast mycket bättre!

Idag har det varit en lite jobbig men ändå bra dag. Fick sovmorgon imorse då gumman ville sova lite längre (kan bero på att hon vaknade kvart i fyra inatt och var vaken (?) tills efter fem) och sedan kom helena och tobias förbi och sällskapade med mig och Emmy ute på altanen i det fina vädret tills dess att gumman skulle ta sin lunchvila. Efter att hon sovit så drog vi oss till stan tillsammans med fam. Grenholm och 2/3 delar av fam. Carlberg, där vankades det lite klädinköp (jag shoppade dock inget, lämnade endast igen ett par Emmybyxor), fika och bikiniprovning (än en gång inte av mig). Sedan promenerade vi hemåt då gumman blev så sur och grinig. Misstänker att det beror på att hon aldrig fick vila klart tidigare då jag var tvungen att väcka henne för att vi skulle iväg. Påväg hem så somnade hon såklart i vagnen, väl hemma så fick vi besök av lillasyster med kompis. Dom busade med Emmy medans jag diskade undan och gjorde middag. M kom hem och pysslade på med altanen, sedan blev det middag och lillasyster for hem. Jag och gumman tog ett bad och sedan var hon så trött så trött, då vart det välling och sedan godnatt för hennes del.

När hon väl somnat så var klockan lagomt till att desperate började, jag bänkade mig i soffan och efter det så satte jag igång med tvätten.

Nu kommer jag jobba hela veckan ut på kvällarna. På söndag är det dock natt 23-07. Till helgen ska vi lägga golv i källaren så vi kan flytta ner vardagsrumsmöblerna inför köksrenoveringen och förhoppningvis måla trappen som snart är färdig slipad av M´s kusin som vi mutat med pengar, barnarbete i all ära! Full plugg som vanligt!

Inga kommentarer: