tisdag 19 maj 2009

Shopping

Idag har det varit en fin dag, inte bara vädermässigt utan rent allmänt. Vaknade utvilad kl 7.55 av att gumman gnällde lite i sin säng, gick och hämtade in henne till våran säng där vi låg och mös medans hon åt sin morgonvälling. Hoppade in i duschen och klädde oss, sedan bar det iväg till storheden där vi inhandlade lite nödvändigheter som skurmedel,diskmedel, schampoo och balsam från Rusta. Kikade på staket till altanen som M ska hämta antingen ikväll eller imorgon så snart kan vi sitta därute även när Emmy är vaken (nu springer hon rakt ut från altanen). Mysigt att kunna starta dagen på baksidan där vi har morgonsol fram till ca 13.

Efter vi gjort storheden så åkte vi hem, fixade lunch till gumman som jag kunde ta med till stan där jag mötte upp Elin. Emmy somnade i vagnen lagomt så vi kunde kika på lite grejer. Hittade en hoodie, två tröjor och ett sovlinne+ trosa till E på HM. När vi shoppat klart på Hm så vaknade gumman och vi kilade till mcm där vi käkade lunch och sedan blev det lite mer shopping. En turkos tshirt till mig, ett par örhängen, nagellack och ögonbrynspenna. Kul att få handla liiite iaf till mig själv. Måste dock försöka hitta något jag kan ha på mig på lördag då jag ska på personalfest.

Känner mig helt lost på vad man har på sig nuförtiden ute på krogen. TIPS TACK! Ska man ha sina vardagliga kläder och bara fixa med lite mer smink än vanligt och nå accesoarer, eller vad!?

Nu ligger gumman i saccosäcken och myser med sin nalle och ser på playhouse. Hon har inte sett på tv på länge så med lite bättre samvete så kan jag sitta här en stund....

1 kommentar:

Leja sa...

ja, vad ska man ha på sig ute på krogen? :) det är svårt!
ibland kör jag med kjol och klänning och grejer, men ibland räcker det ju med en snygg t-shirt/linne och jeans. kanske ett par högklackade & accessoarer till det och fixat hår och smink, så är man fit to go!
hoppas du får kul på lördag :)