onsdag 13 maj 2009

sol och vikt snack

Emmy sover på altanen och jag snörvlar. Jag har gått och blivit tokförkyld, sådär så man är alldeles tung i huvudet och det bultar bakom ögonen. Huuu. Idag tog vi oss iväg till Hanna och Tyra, där lekte barnen snällt medans jag och Hanna drack kaffe och fikade kladdkaka, som jag förövrigt inte kände smaken på då mina smaklökar blir kassa nr jag är förkyld. Trist! Men kanske lika bra det, för nu har jag faktiskt gått ner 2 kilo på 4 veckor. Bara av att ha börjat cykla/promenera och inte äta så mycket slisk på vardagarna. 2 kilo till och jag är nere på 58 som jag trivs bra på, sen behövs det ju formas om lite och så för att det ska se ut som förr.

När M kommer hem från jobbet så ska jag och Elin dra och sola, skönt! Min hy påverkas mycket av solen, den blir betydligt bättre än vad den är om vintrarna. Dock är det ju inte så hälsosamt att sola mycket, men jag har faktikt inte solat solarium sen förra året vid den här tiden och nu gör jag det bara för att hålla "brännan" sen jag var i malmö och stockholm. Den här sommaren ska jag bli nogrannare med att använda solskyddsfaktor, har annars aldrig haft det. Knappt när vi varit utomlands heller, men jag bränner mig inte så lätt heller iofs.

Nu ska jag dra en rajd och plocka lite grejjer som hamnat fel, IGEN. Måste ha bättre förvaringsmöjligheter här hemma!

Inga kommentarer: