tisdag 12 maj 2009

Godkväll. Idag somnade gumman tidigt, vi satt i sackosäcken och myste framför tvn då jag tittade ner på henne och såg att hon höll på att somna. Snabbade mig att göra vällingen som hon åt och medans så somnade hon i famnen min. Bara att bära upp henne till sitt rum och nu helt plötsligt har jag en lång kväll framför mig som jag inte riktigt vet vad jag ska fylla med. Hmm. M är ute i stugan och målar med sina föräldrar. Har ju redan hunnit med massor eftermiddag, medans gumman käkade middag så sprang jag runt och fejjade. Det stora diskberget är borta och det är dammtorkat överallt. Annars idag så har vi hunnit med både besök av Helena och Tobias och en sväng till både K-rauta och elgiganten för att kika på vitvaror och blandare till nya köket. Under Emmys lunchvilan så käkade jag och M ute på verandan, vi har börjat ta fram alla sommargrejjer. Krukor och sådant, så snart ska vi köpa blommor och lite sånt kraffs till altanen. Mysigt!

Emmy bökar om nätterna så man är helt slut. Inte många timmars sammanhängande sömn får vi. Senaste veckan har varit jobbig med både gnäll på natten och dagen, idag är den första dagen som hon varit riktigt pigg och vi hoppas på en bra natt inatt då. Men det börjar inte bra för nu är hon vaken igen och ligger och slänger ut nappen och gnäller emellanåt. Suck....

Imorgon ska jag träffa Hanna. M jobbar till 17 och efter det ska jag och sola med Elin. Ikväll är det ju desperate kom jag på, det får inte missas!

Inga kommentarer: