måndag 1 juni 2009

Nattjobb

Håller på att smälta bort, känner mig lite yr. Våran AC fungerar inte som den ska så det är 27 grader här inne. Inte kul, tur att det är lite folk.

Igårkväll gick jag på nattpasset tillsammans med en till, vi höll ställningarna under lulecrusing som ägde rum i stan. Behöver jag säga att ungefär alla luleås, bodens och piteås raggare var här!? Som tur var så var de allra flesta på väldigt bra humör och allt flöt på bra. När jag gick av passet kl 05.00 så cyklade jag hemåt och som tur var så hade jag strålande väder med hela 19 plusgrader. Kröp ner i sängen och sov, dock fick jag sova ensam då M voch gumman farit till stugan. Men tur var väl det kanske, annars hade jag nog inte fått sova så länge. När jag vaknat så ringde jag M och han hämtade mig och vi for sedan och handlade en morsdagspresent till hans mamma, blev en spikmatta. Sedan åkte vi ut till stugan där vi hängt hela dagen i solen, gumman har sprungit omkring och busat mest hela tiden.

Idag när vi kom hem så hittade jag en myra som lyckats hitta in till oss, visade myran för Emmy och sa titta Myran. Då härmade hon mig och sa "Myan". Sötungen! Ikväll när vi gav henne "kvällsfikat" som bestod av fil och en macka så insåg vi att jisses, hon börjar verkligen bli stor nu. Vi behöver ju knappt mata henne längre. Vi behövs snart inte mer...Gaaah! Där satt hon i godan ro och sörplade i sig filen från sin mugg och pillade i sig sin macka.

Nu ska ja städa lite och sen baka klart bullarna som jag har på jäsning.

Inga kommentarer: