torsdag 18 juni 2009

sjuklig tjej igen


Gumman är sjuk, stackarn. Feber. Har haft besök av elin en stund efter lunch, tack för fikat o trevligt samtal! Tog en tur till graven där jag och pappa satte upp mammas gravdroppe. Istället för gravyr på en gravsten så har han gjort en järnpinne med en mässingplatta med namn och födelseår osv och ett mässinghjärta som hänger på pinnen. Fint! Emmy passade på att sova i vagnen så jag tor en lite runda runt bland en massa hus och kikade. Snart kommer M hem, har inte blivit mycket gjort hemma så när han kommer får han sitta oich mysa med gumman och jag diskar undan från gårdagens grillmiddag vi hade med ett par vänner på besök från gbg. Middagen kanske blir skräpmat idag, tror inte jag orkar laga något till oss. E äter ju bara välling när hon är sjuk ändå så...

Igår var vi på bio, lillasyster satt med Emmy. Hon sov ju iofs hela tiden (förutom när hon hade vaknat en gång)a men hon är duktig hon min syster! Tack gumman! Filmen var bra, Män som hatar kvinnor. Skönt att komma iväg, vi strosade runt på stan lite innan och kollade in skyltfönster :) sånt vi gjorde när vi bodde i stan för några år sen, kvällspromenaderna med hunden var mysiga. Nuförtiden måste ju en av oss stanna inne när man ska gå på kvällen.

Nu ska ja mysa vidare med tjejen. Jag är också trött som tusan!

Inga kommentarer: