söndag 7 juni 2009

Sömnlösa nätter

Inatt höll jag på att bli tokig. Jag kom hem från jobbet 23.30 och jag visste att gumman snart skulle vakna och vilja ha välling, så jag satt vaken med datorn i sängen. Mycket riktigt, hon vaknade strax efter midnatt så jag gjorde vällingen och matade henne. I godan ro gick jag tillbaka till sängen och trodde att jag nu skulle få sova. Men nej, inte det. Hon fortsatte att vakna och gorma, vi hade ingen mer välling så jag kunde inte ge henne mer att äta om det nu ens var därför hon vaknade. Fick stå bredvid sängen och försöka söva om henne och när jag tyckte det verkade som att hon sov gott så tassade jag tillbaka till vårat rum, men så fort jag tog ett steg på golvet som knarrade lite så vaknade hon till och började gallskrika. Såhär höll hon på tills klockan blev kring 2 tiden. Sen fick ja till slut sova, tills klockan blev halv fyra. Då började hon om med samma visa, vakna och skrika så tårarna sprutade. La ner henne och stod kvar brevid sängen en stund och sen somnade hon om. Puuh, så imorse när hon slog upp sina blå där vid halv sju så tog jag henne till våran säng och slog på barnprogram. Där har vi legat och myst (hon har klättrat och pillat mig i näsan och öronen) tills ganska nyligt. Men jag är trött som tusan idag, inte ens kaffet verkar göra någon skillnad.

Ska iväg och jobba ett skitpass idag, 12-15. Känns surt att förstöra en hel dag för 3 timmars jobb...lillasyster ska komma och vara hemma med Emmy medans. M jobbar till 17 idag och sen ska vi ha en myskväll ihop hela familjen.Leka tillsammans med gumman, kanske fixa lite i källaren när gumman somnat.

Inga kommentarer: