onsdag 5 augusti 2009

Pussmunnar


Vi leker framför webcamen en morgon. Tränar på "Pussmunnar".



Har nyss ätit middag med familjen. Nu kilade de upp på övervåningen och ska förbereda ett bad för tösen som är så smutsig av både sand och klor. Idag har vi nämligen avverkat två badställen, malmuddsstranden på förmiddagen och arons på eftermiddagen. Trevlans! Ikväll ska vi mest troligt få barnvakt en stund medans gumman sover så vi kan fara iväg och göra något bara vi två. Typ ta en kaffe i stan, promenera runt eller bara sitta i hamnen och titta på båtar.

Mina ögon svider av solen, min rumpa är alldeles öm av träningsvärk. Jag har ju varit duktig och tagit en långpromenad en gång varje dag. Skönast är det att gå på kvällen, lite folk ute och lugnt och inte så fasligt varmt. Har dock fått skoskav som gett mig blåsor på hälarna, mindre skönt. Men jag envisas med att ha just dom skorna för det är så bra dämpning i dom och det är ju bra för mina annars så känsliga knän. Imorgon blir det en stadstur tillsammans med Elin. Ska köpa ett hårband till Emmy, hon har lånat ett av mig några ggr nu och låter det faktiskt sitta kvar på huvudet. Så sött! Imorgon kväll går jag på mina 7 nattpass. Oj så ja hoppas att det blir en natt tjänst ledig till hösten, vore ju alldeles perfekt. Jobba en vecka natt och sen ledig en och så en jobbvecka till och ledig en. Fatta, då skulle E kunna vara hemma eller åtminstone mindre på förskolan den veckan jag inte jobbar. Nu är det ju inte länge kvar tills hon ska skolas in, den 1 september blir det. Gaaah! Men det kommer nog gå alldeles utmärkt, ska inte hålla på och oroa mig så mycket.

Inga kommentarer: