söndag 6 september 2009

Skilda vägar

Så, då var jag tillbaka på banan igen. Ett kortare uppehåll men det har hänt massor. Några av er vet redan vad som hänt och för några blir det en aningen chockerande nyhet kanske. Jag och M har gått skilda vägar. Hade inte tänkt gå in detaljerat på det just nu, kommer kanske i framtida inlägg. Just nu vill jag bara fokusera på allt som komma skall, både tunga och jobbiga saker som tillkommer med en separation samt alla roliga och trevliga saker som händer, för fast jag är mitt i en separation som inte kanske går helt snärtfritt så har jag många fina stunder tillsammans med nära och kära och dom tar jag tillvara på så mycket jag kan.

I detta nu så bor jag och Emmy i lägenheten medans M har flyttat ut till stugan. Som läget är nu så är det ganska infekterat mellan mig och M, han är ledsen och arg, vill inte prata med mig eller ens se mig överhuvudtaget, förståeligt. Men jag ser ljuset och hoppas att det går över och att vi i framtiden kan komma bra överrens och ha en fin föräldrarelation tillsammans för Emmys skull.


Har sökt lägenheter via lulebo och väntar nu på svar ang två lägenheter, förhoppningsvis får jag veta mer imorgon redan. Om jag inte får en av dessa två via min egen kötid jag har så ska jag ansöka om förtur vid separation, det innebär att jag får förtur inom det område vi redan bor i och att jag får välja vilken storlek på boendet vi ska ha osv. Att få boende biten löst gör det lättare för oss båda att komma vidare i vårt eget arbete med oss själva, just nu står vi bara och trampar i det förflutna. Något annat nytt som skett är att Emmy ska börja på OB-dagis inne i stan, det innebär att familjer med obekväma arbetstider ex helger, kvällar och nätter kan lämna sina barn över natten vilket vi kommer behöva då jag jobbar kvällar och helger mest samt nätter OCH dagtid då och då. Innan september är slut så ska hon ha påbörjat inskolningen, känns bra! Ja, det var en liten uppdatering. Återkommer imorgon om hur det gått med lägenheterna, håll tummarna!!

Inga kommentarer: