måndag 7 september 2009

Inget nytt

Har än sålänge inte fått veta något om lägenheterna jag bokat. Sitter på nålar och väntar! Har packat det mesta av grejerna jag ska ta med till mitt nya hem. Mest småkraffs som legat gömt i källaren som faktiskt nu kommer till användning. Känns såå skönt att inte behöva köpa allting nytt, vi har haft dubbelt av allt då M varit lite utav en samlare och inte kunnat slänga något "ut i fall att", idag tackar jag för den egenskapen! Det som står på min behöver lista är

* Vattenkokare (latmansgrej)
* Dammsugare + handdammsugare
* Köksmöbler
* Mattor
* Blommor
* Barnstol
* Städgrejer
* Sängbord
* Dvdspelare

Ja, det kommer nog mest troligt tillkomma massor av saker. Men annars har jag rätt mycket av allt man behöver, som kökssaker och så. Puh!

Annars då, vardagen rullar på med jobb och annat vardagligt. Försöker umgås med mina älskade vänner så mycket som det hinns. Igår tex så kom Hanna förbi efter våra barn somnat, vi satt och drack te, pratade och sedan klippte hon mig. Tack så mycket! 500 spänn sparade bara där!
Har de finaste vännerna i världen, ni ställer upp för mig med mycket och det uppskattas verkligen. Jag hoppas ni vet att ni är guld värda!

På Emmy fronten så kan jag tala om för er att hon utvecklas i rusande fart och det är kul! Hon börjar bli rolig att hänga med, en liten spexare kan hon också vara. Hon älskar att dansa och sjunga. Måste ju berätta om när vi var på andra dagen av inskolningen på lövskatan (där hon inte ska gå längre), iaf så skulle vi ha samling och alla barnen satte sig i ring och fick plocka saker ur en liten låda som vi sedan skulle sjunga om. Direkt vi satte igång att sjunga så studsade Emmy upp i mitten av ringen (!) och började dansa och sjunga. Alla andra barnen satt kvar och sjöng tyst och stilla. Haha, vilken syn!

Hon pratar massor och försöker sig på både tvåordsmeningar och treordsmeningar. Hon förstår allt man säger och lyssnar för det mesta på när man säger åt henne. Hon åker helst av allt INTE vagn men att promenera allt för långt är ju också jobbigt så det blir ingen bra kombination, älskar russin, äpple och banan. Äter gärna bär också! Inga godsaker har vi introducerat till henne, känns bara onödigt. Det blir ju såklart svårare ju äldre hon blir, därför väntar vi så länge vi kan! I matväg så är hon rätt kräsen, fortfarande mest pasta och korv,köttbullar eller kyckling och skinka. Grönsaker är hon inte speciellt förtjust i heller. Hon har förälskat sig i Musse pigg och Nalle puh.

Nu ska jag fixa iordning mig, sitter liksom fortfarande i myskläder och rufsigt morgon hår. När E vaknar ska vi gå på affären och sedan iväg på p-möte. Gumman får följa med, kanske slår på en film eller så åt henne så vi kan jobba ostört....

Inga kommentarer: