fredag 23 oktober 2009

Fredagsmys

Nu laddar jag inför Idol med kaffe och chokladpudding. Jag la gumman för natten redan 18.30 och hon somnade på 10 min. Fick dock ligga och nynna lite tills hon kunde slappna av. Vi har kommit på en mysig kvällsrutin. Innan hon lägger sig så får hon kvällsfika med tända ljus, sedan borstar vi tänderna och hon får hämta en saga som vi ska läsa i min säng (hennes säng står i mitt sovrum fortfarande, hon sover hela natten nu) och när vi läst den så lägger jag henne i sin säng och jag i min, där ligger jag tills hon somnat. Igår och idag har jag fått hålla henne lugn i sängen med att sjunga lite lågt, det funkar. Annars studsar hon omkring som en studsboll och vägrar slappna av och då kan det ta upp emot 30 min innan hon somnar.

Det löste sig med barnvakt under helgen. Lillasyster ska sitta med henne från 15 både lördag och söndag. Jag ska bara fixa iornding så det finns mat att värma på åt dom. Det ska nog gå bra, dom kommer säkert busa massor! :)

Det snöar förövrigt ute. Mysigt!

Inga kommentarer: