tisdag 27 oktober 2009

Uppdateringarna är lite glesa...

Emmy klättrar bokstavligen talat på väggarna hemma när vi inte haft någon med barn att umgås med på ett tag pga sjukdomar hit och dit. Igår och idag har hon fått vara på dagis några timmar för att få leka av sig. Igår märktes stor skillad på hennes humör, en glad liten skit var hon hela resten av dagen när jag hämtat henne från dagis. Får se hur hon är idag när jag nu snart ska och hämta henne. Har hunnit med att storstäda hela lägenheten under tiden hon varit där. Ikväll ska jag och jobba och då ska hon få vara med farmor och farfar som hon inte träffat på ett tag, dom ville så gärna vara med henne undertiden. Riktigt skönt att vi har bra kontakt fortfarande trots att jag och M gjort slut. På torsdag är det överlämning och jag ska återgå till jobbandet i vanlig ordning. Fick lönen för den här månaden och den var ju inte direkt att hurra för. Räcker nätt och jämt till hyran och räkningar. Får hoppas på lite extra jobb med pengar rakt i hand, annars får jag blinka sött åt pappa...

Håller på och skriver en önskelista åt Emmy. Det här med julen gör mig lite ledsen. Ska erbjuda mig att jobba hela julen då alla ändå åker iväg. Möjligtvis att jag kanske jobbar natt julafton och går då på 23 så kan jag ha Emmy under dagen och så får M ha henne på kvällen. Resten av juldagarna kan jag jobba och tjäna lite pengar så får Emmy vara med M och hans familj/släkt.

Än så länge har jag bara kommit på att hon "behöver"

Kläder stlk 86/92
böcker
docksäng
bobbycar
filmer
téservis i plast
leksaksmat
Adidasväska (rosa) att ha till dagisväska
Barnmusikskivor

Nu ska jag dricka mitt te och äta mina korvmackor som idag fick bli min lunch. Ikväll blir det jobb som sagt och efter det lite soffmys framför True Blood och kanske fruktsallad. Den smalare linjen ni vet...

Inga kommentarer: