onsdag 7 oktober 2009

Imorgon kommer min tjej!

Igår vart det ju ikea för hela slanten. Inhandlade lite grejer som jag saknat som gardinstänger och saker till Emmys rum som fortfarande ekar tomt :/ Måste hitta massa leksaker till en billig peng. Ska ögna igenom blocket och tradera efter lite leksaksfynd. Imorgon kommer skruttungen hem till mig igen! Saknat henne massvis flera ggr om dagen men så länge jag hållt mig aktiverad så har det gått bra att hålla undan tankarna. Ikväll jobbar jag, annars hade jag kunnat ha hem henne redan idag. Men imorgon på morgonen kommer hon och rejsar runt här i vanlig ordning. Ska njuta riktigt mycket av henne för till helgen jobbar jag 7-16 lördag och söndag på macken och då ska gumman vara på dagis hela dagarna. Känns väl sådär, men det är ju som för de flesta familjer. En vanlig arbetsdag typ.

Har varit och skrivit in mig på arbetsförmedlingen där han som tog emot mig var riktigt trevlig och tyckte att det här ska inte vara några problem, en tjej som jag borde få ett jobb bara sådär. Han gillade mig skarpt sa han. Kul kul. Första gången jag kom därifrån med en bra känsla i magen...

Nu ska ja äta en lätt lunch, en mindre bra också för den delen. Skinkmackor och ett glas mjölk. Sån där "utan barn hemma mat" som jag läste i en annan ensamstående mammas blogg. Ja det blir nog lätt så. Man släpper lite på sina matrutiner och så när man blir ensam. Måste dock erkänna att det är rätt skönt. Jag som annars hatar att laga mat...

2 kommentarer:

minnapinna sa...

Men du! Den 24e oktober är ju den årliga loppisen i Arcus = massa leksaker. Jag går alltid dit :) bara ett tips.

Sansis sa...

Tack! ska försöka ta mig dit då. Är inte mycket för loppisar annars,massa galna människor som trängs. huuu. Men jag får försöka stå ut! :)