måndag 5 oktober 2009

Ledig dag

Ja då har måndagen kommit då och den där ångesten över att inte ha Emmy här har infunnit sig. Känns otroligt ensamt och tyst, tyst får det gärna vara men ensamheten är lite skrämmande. Tänker på vad dom pysslar med just i detta nu. Kanske hon ser på nalle puh i sängen med M som vi brukade göra. Eller är hon i sitt rum och leker med sina leksaker och stänger dörren när man kommer och ska kika. Skruttungen.

Idag blev det inget Ikea. Imorgon blir det Ikea. Kul. Vet dock inte vad jag ska handla riktigt, fick ett presentkort av syster och lite pengar av pappa. Idag blir det att åka in till stan, strosa runt lite. Njuta av att kunna kolla på grejer utan att ha E springandes rivandes i allt, kanske ta en kaffe med någon vän och senare måste jag kila in på arbetsförmedlingen och skriva in mig. Igår blev det film. Sagan om ringen, det två tornen eller va den nu heter. Kina mat och massa godis till. Sen hade jag godis koma och mådde lite lätt illa. Blev en tidig kväll i sängen och jag vaknade utvilad efter 7 imorse. Great!

Nu ska ja dricka mitt kaffe och äta min frukost. Hoppa i duschen, sminka mig och sen in till stan.

Inga kommentarer: