lördag 7 november 2009

Svinis????!!

Ja vart ska ja börja. Dagen började bra, vaknade kl ett av att klockan ringde. Upp och hoppa, klä mig och var påväg att bege mig mot stan för att hämta gumman från dagis. Då ringde pappa och frågade om vi skulle fara och handla mat på willys. Ja tack! Vi hämtade Emmy från dagis och for till willys, sedan blev vi medbjudna hem till dom på middag så det var bara att fara hem och stuva in allt i kyl och frys och fara direkt hem till dom. Redan under handlingen såg jag att Emmy var lite hängig, men tänkte att det kanske berodde på att hon inte ens sovit en timme på dagen och knappt ätit lunchen på dagis. Hemma hos pappa så var det fullt ös tills det helt plötsligt tog slut och hon blev väldigt trött och rosig om kinderna och inte alls ville leka utan bara vara i min famn, ingen mat gick ner heller och då insåg jag att nu var det kört. Hon blev varmare och varmare, jag ringde dagis och sa att hon skulle stanna hemma och sen blev det lite småkaotiskt med att få någon som kunde hoppa in för mig på nattpasset. Efter många om och men så fick jag bort det. Puuh! Så pappa fick köra hem och Emmy har legat i min famn och slumrat, har inte fått sätta henne själv. Bara mamma som gällt. Men nu sover hon i sin egen säng och jag hoppas hon kan sova hela natten! Har gett henne en alvedonsupp så febern skulle gå ner.

Hoppas inte detta är svininfluensan!!

Kan därmed också erkänna att jag kännt mig risig under dagen, pappa sa också det när vi träffades att han tyvkte jag såg och lät lite sliten. Men jag har trott det beror på att ja jobbat natten. Men nu känner jag att min kropp är alldeles tung, värk i axlarna och nacken och halsontet jag haft i några dagar nu harövergått i slemmigt och lite hosta. Hoppas verkligen inte detta blir värre....

Inga kommentarer: