onsdag 2 december 2009

En helvetes jul...

Kass på att uppdatera när jag inte har gumman hemma. Ids inte sitta framför datorn så mycket, har inte tid eller lust. Är ju oftast och rantar runt då. Imorgon kommer dock lilltösen hem igen, en veckas frånvaro och jag saknar henne mycket! har julpyntat hemma så nu är det lite julstämning även i vårt hem, inte så mycket men lite iaf. Julstjärnor, julgardiner i köket och en tomte här och där. På söndag ska vi tända ytterligare ett ljus, och det ljuset tänder vi inte bara för att det är andra advent utan det ljuset skall brinna för vår mamma som lämnade oss för ett år sedan, den 6 december 2008.

Ja december månad är en månad med blandade känslor, as usual. Stress, julkänsla, stress julkänsla och lite ångest. Den här julen blir nog den mest jobbiga hittills i mitt liv. Vetskapen om att det är första julen som Emmy inte får fira tillsammans med hela sin familj, och vetskapen om att jag inte kommer få se hennes min när tomten kommer eller när hon öppnar sina paket. Jag kommer inte ens få vakna med henne på julaftonsmorgonen, ta upp henne i famnen och känna hennes lilla huvud ligga på min axel medans jag bär ut henne till soffan. Blä, det känns pissigt och förjävligt rent ut sagt...jag kommer spy galla på jobbet, sitta och grina bakom disken och med all säkerhet trycka i mig ofantliga mängder godis medans jag tycker synd om mig själv...

Jaja, nu ska ja dra mig till stan. Är bjuden på födelsedagsmiddag hos Elin och Jonas, ska se om jag hittar nån söt liten sak till födelsedagsbarnet. Sen blir det jobb på gården.

2 kommentarer:

minnapinna sa...

Jag förstår att det känns skitjobbigt, jag skulle också tycka synd om mig själv! Kram på dig, hoppas tiden går fort på jobbet och att du får trevliga kunder på självaste julafton.

sandra sa...

Minna: Tack! Vi får hoppas på det! :)