tisdag 8 december 2009

Igår somnade lillan ungefär direkt när jag la henne vid halv sju, vilket betyder at hon vaknar ungefär samma tid. Idag blev det kl 6. Dum som man är så nattsuddar man ju ch kom inte i säng förräns efter ett. Får skylla mig själv. Vi klev upp, jag slog på barnprogammen la mig i soffan och vaknade kl 7 av att hon ville ha frukost. Efter en stoooor portion fil,musli och lite russin så var hon nöjd och återgick till barnprogrammen och jag kastade mig i soffan med min kaffekopp och huttrade under filten. Nu sitter hon i sitt rum och lägger pussel, hon börjar bli riktigt hajj på det där, sex -åtta bitarspussel som gäller. Hon är en riktig liten hjälpreda, ber man om hjälp så kommer hon gärna och hjälper till och en riktig gofis har hon blivit också. Nuförtiden kommer hon springades mot en och kastar sig runt halsen på en. Sååååå mysigt! När hon har badat så säger hon "Emmy bebis" och vill att jag virar in henne i handduken och lägger henne i famnen som en bebis. Haha. Lite roligt, så gör hon när hon vill mysa också. Fortfarande så är det Nallepuh, tiger, kalla anka, musse, mimmi och långben som gäller. Hon ska nu få sig en Mimmi tröjja från Hm som jag beställt och hoppas kommer innan jul. Ska bli kul att se hennes min!

Idag hade jag tänkt ta mig in till stan, känner att efter sex dagar inomhus och utan att ha sett folk så behöver jag det. Nu är hon så pass bra i ögonen tycker jag, bara rött runtom från att man har tvättat och huden blivit irriterad. Det rinner knappt något under dagen, bara på morgonen som man behöver ta bort lite kladd och på stan så kommer hon ju inte i direkt kontakt med någon annan när hon sitter i vagnen så det gör nog inget.

På lördag ska jag på fest, en fest som är planerad sedan långt tillbaka. Det ska bli väldigt trevligt och jag hade tänkt hitta mig något fint att ha på mig. Har beställt en svart väst från Hm som var på rea men den har inte kommit ännu, hoppas att den kommer innan helgen. Isåfall tänkte jag köpa en vit baströja och ha västen över till mina slitna jeansleggings och höga stövlar. Blir nog hett tillsammans med lite smycken. Ska färga håret innan också tänkte jag, ska bli så kul att göra sig fin och gå ut och shejka loss lite med mina gamla jobbarkompisar :)

Inga kommentarer: