torsdag 10 december 2009

It´s killing me

Sitter och surplar på mitt te. Min hals håller på att gå sönder totalt och den här retshostan som kittlar mig i bröstkorgen gör mig vansinnig. Mitt immunförsvar verkar helt åt helvete nuförtiden. Whyy? Jag blir ju aldrig sjuk ju! Har varken råd eller tid att vara hemma sjuk. Just ja, glömde ju nämna min ögoninflammation också. Ja den kom som ett brev på posten igår morse. Tur jag har medicin kvar från Emmy, ja jag ringde ju såklart VC och hörde om det var ok att ta hennes ögonsalva som blev över och ja det gick ju. PUH! Så nu måste jag droppa klet i ögonen morgon och kväll, Verkar göra susen för nu är det bara lite kladdigt. Inte alls rinnigt eller svullet. Mina jobb pass jag fick till helgen ändrades från dagtid till natt. Kommer jobba ikväll på gården, imorgon på gården från 18-23 och sedan vidare till macken 23-07, lördag 23-07, söndag 23-07 och måndag 23-07. Fatta hur skönt det känns att få jobba igen lite timmar jag missat!!

Igår kom morfar och Elisabeth förbi en stund och lekte med Emmy. Det var skoj, Emmy njuter ju till tusen när någon kommer och leker med BARA henne :)

Just ja, sa jag att Emmy vaknar före f-n?! Idag har hon hållt på och tjorva sedan 4 och verkat vilja kliva upp men jag har ignorerat det men vid halv sex gick det inte längre för då gallskrek hon istället....NU längtar jag efter sovmorgon! Den här helgen kommer bli en väldigt händelslös helg förutom på söndag då det mest troligt blir en liten utflykt på eftermiddagen/kvällen innan jag går på nattjobbet. Nästa torsdag kommer pappa förbi med en gran åt oss, han tyckte minsann attt Emmy ska ha en gran så när hon kommer hem på torsdag ska vi hjälpas åt att sätta upp granen. Mysigt! Nu ska jag göra lite frukost.

1 kommentar:

Th sa...

Krya på dig.
Så de blir inge barnvakteri den 19? / lillasyster