fredag 4 december 2009

Skrik, gråt och fäktning!

Härliga fredagsmorgon. Vaknade av att Emmy viskade "mamma, mamma" sen över gick det i lite panikartat "MAMMA!" tror hon försökte sig på att öppna ögonen, vilket gick mindre bra för när jag tände lampan så var dom TOTALT igenkletade. Rengjorde lite innan jag gick och la mig men då hade det inte kommit så mycket men nu var det verkligen HELA ögat som var som en stor klump. Ja det tog ca 30 min att rengöra för att få bort allt så hon kunde öppna ögonen, 30 min av skrik, gråt och fäktande armar. Mindre kul start på dagen. Usch, kände mig helt hemsk men what to do!?

Nu ca 2 timmar senare så verkar det bättre, inget klet men fortfarande mycket svullet. Hon ser fortfarande ut som att hon fått smäll. Hon har även hostat som en tok inatt, vette tusan om det är nån slags astma eller något hon har för nu har hon ju hostat från och till mer eller mindre i över en månad tror jag. Fortsätter det såhär så måste vi ju kolla med doktorn om det kan vara astma eller nå....

Idag ska vi äta gomiddag. Längtar massor till eftermiddagen!

Inga kommentarer: