fredag 4 december 2009

Besök på jouren

ja då var vi tillbaka från kvällsäventyret. Vi hamnade på jouren. Emmys ögon blev mindre och mindre, till slut låg hon bara i min famn och kunde inte få upp dom alls. Jag ringde vårdcentralen som skickade oss vidare till jouren då de stängde kl 17 och klockan var strax efter 16. Jahapp, bara att bege sig till jouren och betala 250 spänn plus salvan för 100. Roliga utgifter såhär i juletider...

Väl på jouren fick vi vänta ca 1 ½ timme, när läkaren kom blev hon chockad. Hon hade aldrig sett en sån allvarlig ögoninflammation och tyckte det var hemskt att vi inte blivit tagna på allvar de två ggr vi ringt till VC i veckan...svensk sjukvård...härligt!

Nu ligger hon och sjunger i sin säng och jag fasar för hur natten kommer bli, än mer morgondagen! Middagsplanerna gick i stöpet och min middag idag bestod av en cola, en påse gott och blandat och nu mumsar jag på lite choklad och dricker kaffe till...

2 kommentarer:

minnapinna sa...

Åh, jag blir så förbannad! Men sådär är det ju alltid med sjukvården. Samma sak för oss när Nora var uttorkad pga magsjuka. "Nej, ni behöver inte komma in", men sen fick hon ändå ligga med dropp i 2 dygn...

Usch vad hemskt det ser ut på bilden :( Hoppas det blir bättre snart.

sandra sa...

Minna; Ja man hör det hela tiden av alla, att dom aldrig får rätt hjälp i rätt tid. Ja vi får hoppas att salvan hjälper snabbt!!