tisdag 5 januari 2010

happy happy

Ja ni, nytt år nya utmaningar och nya upptåg. Jag längtar och hoppas på mycket det här året! Det första som gör mig så underbart lycklig är att jag ska få åka och träffa min underbara storasyster nere i malmö. Vi har inte setts sen, ja...urminnes! Sen jag och M separerat så har jag verkligen saknat och behövt mina nära och kära. Har många ggr bannat mig själv för att jag inte tagit var på tiden tillsammans med min familj och mina vänner men nu är det tid för det! år 2010 ska jag börja vårda mina relationer! Det andra som gör mig lycklig är att jag har min underbara dotter och vet att vi har mååånga glada dagar att se fram emot ihop. Sommaren är på ingång ( vadå optimist?) och jag längtar verkligen efter värmen, sanden, vattnet och gräset mellan tårna. Kanske det här är året för att låta någon komma mitt hjärta lite närmre...ja ni, who knows!? Tiden får utvisa, jag tror iaf att det kommer bli ett spännande år med många roliga, mysiga och galna dagar! Jag känner mig levande om än lite stressad över jobb och pengar, men vad gör det när man har så mycket annat roligt att tänka på!

Tilbaka till nuet. idag har jag jobbat, gumman fick vara en lång dag på dagis. Det var mindre skoj, det kändes i mammahjärtat. När jag hämtade henne 17.30 så skyndade vi oss ut från dagis och halvt om halvt sprang så jag nästan halkade och kylan verkligen sved i ansiktet på både mig och Emmy (som lät mig veta det genom att gallskrika ungefär hela vägen till bussen). Nu ska ni få höra på något fräckt! När jag kom tll övergånggstället så blev det rött (såklart!) för mig och en massa bilar fick grönt och körde. Bussen kom i samma veva och fick grönt och jag hoppar och vinkar och hoppas på att han ska fatta att jag ska med bussen, han tittar på mig och bara kör vidare. VA!? vilket sätt. jag trodde seriöst att jag skulle dö, jag höll på att frysa ihjäl och tårarna brände. Ja jag erkänner, just då ville jag bara grina. Kallt och jävligt så insåg jag att bussen inte skulle gå förräns ca en timme senare. Jaha, ringde runt och hörde om skjuts och till slut fick jag tag i Emmys farmor och farfar som en stund senare kom och körde oss hem. Puuh, annars hade ja fått gå hem i kylan och blåsten UTAN täckbyxor eller ens långkalsonger...hädanefter tar jag på mig täckbyxorna när jag ska iväg....eller iaf långkalsonger! Väl hemma så var klockan redan kring halv sju och emmy var hungrig så det var bara att ha en grining tjej klängandes på mig medans jag kastade ihop middag snabbt. PUST! Kaffe på det och jag kunde andas ut, sen blev det dags för läggningsrutiner och godnatt. Helt slut i huvudet efter inventering på jobbet, imorgon är jag ledig och jag ska bara mysa med min gumma hela dagen lång. På torsdag blir det jobb igen från 7 till 21 på både gården och dollar,fredag samma fast 7-23 , lördag 12-23 shell och gården och söndag 12-15 på shell. EVENTUELLT nattpass under helgen... hoppas hellre på det..

Nu blir det hopp i duschen, sen krypa upp i soffan framför en film. SKÖNT!

2 kommentarer:

Leja sa...

Ja! Det här året kommer bli toppen! :)
Det är jag också med på ;)

sandra sa...

Leja: Härligt! :) Vi kör på det!!