lördag 2 januari 2010

Kort uppdatering

det är glest mellan uppdateringarna. Liten snabb genomgång på vad som hunnit hända. Det har varit julfirande med jobb, vilket innebär festligheter med alkholhaltiga drycker som intagits, därav tokigheter som följd. Både bra, roliga och dåliga! Julen firades på macken till största delen med sällskap av taxiförare, poliser,ambulans och några stackare som uppenbarligen var ensammare än ensammast. Några fina klappar blev det iaf för både mig och Emmy, mest till Emmy. Såklart! Jag fick mig iaf ett par riktigt fina gymskor, för ja hör och häpna, jag tränar nuförtiden! Fick också en kokbok med många goa och enkla recept för den ohändiga i köket..(läs jag..) Emmys leksaker orkar jag inte ens skriva upp, det vart mycket! Tack och bock allesammans! Efter julfirandet så har det jobbats och åter jobbats och ja ungefär så ser mitt liv ut just nu. Lite mys i soffan hinns väl med då och då, någon god middag har jag även hunnit äta och en kaffe här och där har det blivit. Mitt liv ja det flyter väl på ungefär som erat helt enkelt!

Jo just ja, en helt otroligt rolig sak som ska ske. Jag ska åka ner till malmö och hälsa på syster! Ja det är sant, resan är bokad och betald och ingen är gladare än jag (möjligvis syster också...) Det här behöver jag verkligen! TJO!

Idag har jag hämtat hem min gumma, hon hade varit hos farmor och farfar över natten då både jag och M jobbat. Vi blev kvar där över middag och lite bus, sen fick vi skjuts hem av farfar. Har haft en supermysig kväll hemma jag och gumman, vi har lekt med hennes lilla dockhus, båda liggandes på golvet i hennes rum. Sen har vi sett lite på barnprogrammen och dansat och sjungit hela kvällen. Hon skrattade så hon kissade ner sig och skrattade sen ännu mer åt det. Haha!
Imorgon ska det jobbas ett kort pass och moster Sessan ska komma och sitta barnvakt undertiden. Tack sys!!

Inga kommentarer: