onsdag 3 februari 2010

Det är en skön känsla som sprider sig i kroppen. Varje dag slås jag av hur glad jag faktiskt är, trots att ja inte har något fast jobb eller bor som jag vill bo eller har möjlighet att resa och göra allt jag vill. Jag kan unna mig lite vardagslyx emellanåt. I helgen ska jag till exempel till kåbdalis där det vankas festligheter, jokkmokks marknad och god mat. En skön helg med andra ord! I skrivande stund så väntar jag på lunchen som idag blir sushi, gumman har just somnat men har lite svårt att komma till ro ordentligt då hennes hosta stör henne. Vi fick ju medicin utskrivet i fredags som vi skulle testa ge under helgen och hade det inte blivit bättre på söndag så skulle vi sluta med den, och nu har ja slutat ge för den hjälpte inte alls. Så nästa vecka skulle vi få nått nytt som vi ska testa. Stackars hjärtat.

Ska på en liten vildmarks utflykt också, kronogård heter stället. Det blir god mat och dryck, bastu, pimpling och skoterkörning. Första helgen i mars är det planerat att åka. Härligt!

Nu ska ja lösa mitt korsord i väntan på maten.

Inga kommentarer: