lördag 27 februari 2010

Hej hå, här har man varit uppe med tuppen. Först höll jag på att försova mig till hämtningen av Emmy på dagis. Bussen gick 7.15 och jag vaknade 6.50. Stress! Framme på dagis så får jag veta att Emmy fortfarande sover. Varför kan hon aldrig sova längre än till sju hemma??!! Vi passade iaf på att ta det där kvartsamtalet som aldrig blivit av, inte så mycket att prata om annat än att man får höra hur bra allt går. Så skönt att få bekräftat att hon inte verkar otrygg eller så. Hon fungerar bra med alla och är en glad och sprallig tjej.

Påväg hem så svängde vi förbi hos Elin och Alex, fick oss lite frukost och barnen lekte medans vi fikade och pratade. Mycket att ta igen, blir inte så ofta vi hinner ses nuförtiden tyvärr. Men sen blev båda barnen trötta och gnälliga så det var bara att dra sig hemåt. La Emmy direkt och läste en saga och hon somnade så fort jag stängde dörren. Skönt. Det som känns trist är att nu är det inte länge tills vi ska tillbaka till dagis för att jag sen ska o jobba kväll igen :( Om det nu inte blir att min kollega kan hoppa in för mig ikväll. Hoppas! Jag känner verkligen inte att jag har ork att bråka på ungdomarna ikväll igen....

Inga kommentarer: