onsdag 10 februari 2010

Ta tjuren vid hornen

Jag blir tokig på mig själv. Varför kan jag inte bara bestämma mig och gör det NU?
ja det handlar om att sätta mig ner och ta tjuren vid hornen och skriva min ansökan till utbildningen. Detta är ju något jag alltid velat utbilda mig inom och nu har jag ju hittat en bra utbildning på distans som bara är 2 år med mycket praktik. Känner att det är dags att gå vidare från att jobba deltid och hanka sig fram månad för månad. Skulle jag börja läsa så vet jag att jag har csn lånen och bara ett extra jobb att luta mig tillbaka på. Inte 3-4 jobb som bara stressar ihjäl mig och aldrig ger mig en fast inkomst så jag varje månad måste räkna, vrida, vända och sålla. Usch.

Ja, idag ska jag påbörja. Men först koka lite mer kaffe.

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Synd bara att man inte kan lägga upp lösen här då jag inte kan kommentera privat :/

liisa sa...

vad är det för utbildning Sandra? :) Blir ju nyfiken!

sandra sa...

Liisa; en socialpedagog utbilding :)