fredag 12 februari 2010

Usch

Hemsökta av magsjukan. Ja det har vi blivit minsann. Emmy hade det i tisdags och kom hem till mig igår. Inatt vaknade jag flera ggr om och kände mig konstig i kroppen, magen kurrade och levde om. Efter någon timmes snurrande i sängen så gick jag upp och satte mig vid toastolen, kände hur kallsvetten bröt ut och upp kom helvetet. Hade ärligt talat glömt bort hur det kändes att ha magsjuka, har liksom bagatelliserat det hela och tänkt att det är så pass snabbbt över för det mesta så det är väl inget att ojja sig över. Pyttsan, nu kommer ja ha ångest ett tag framöver varje gång jag hör att någon fått magsjuka. Har legat konstant sen 5 imorse frånsett då jag varit tvungen att göra något att äta till Emmy. Kan säga att det inte varit det mest hälsosamma maten hon fått i sig,idag har hon levt på fil, banan, mackor och någon äppelbit. Ja, jag har verkligen inte pallat att stå upp mer än någon minut åt gången. T var förbi med en cola åt mig på sin lunch och fam. Grenholm har handlat lite vätskeersättning, bröd, proviva och kokt skinka. Tack snälla ni!

Som tur är så har Emmy hållt sig väldigt lugn och snäll under dagen. TVn har stått på från att vi klev upp, barnprogrammen har avlöst varandra men hon har också varit grymt duktigt på att leka själv. Tillomed stängt in sig på rummet sitt och lekt längre stunder. Hon har kommit med mig på toaletten några ggr och klappat på mig och sagt " mamma sjuk i mage" och "kjäkas toletten". Hon har även lekt att hon matat mig med medicin från sin leksaksservice. Sötungen.

Nu börjar jag som sagt bli människa igen, små små mängder av vätskeersättning får jag i mig. Huvudet bultar och kroppen är öm. Feber på G känns det som. Typiskt, alla hjärtans dag på söndag ju och middagen som jag skulle bjudas på kanske inte blir av :(
Nu ska ja göra gumman klar för natten, jag kommer nog somna lika snabbt. ska bli skönt att få stänga ögonen på riktigt!

Inga kommentarer: