tisdag 16 mars 2010

Så sött. Emmy sitter oh härmar rörelserna till figurerna i drömmarnas trädgård, ni vet Makkapakka och Upsy daisy? Slängkyssar och danssteg :)

Imorse vaknade E 05.15. Jag gick in och la ner henne och var tvungen att stå kvar i 10 min för att hon skulle somna om. Tassade på tå tillbaka till mitt rum och la mig i tron om att hon minsann skulle sova iaf 30 min eller 1 timme till. Tji fick jag, 10 min senare så hör jag henne säga "Vill inte ha täcke..." upprepade ggr. Jaha bara att stiga upp då. Suck. Nu har hon ätit lite frukost men det blir nog en till när vi väckt T som ska upp 7. Då ska vi äta gröt allihopa, Emmy har börjat gilla gröt med lingonsylt och mjölk till. Det är bra! Sen ska vi bara pyssla på här hemma tills det är dags för henne att vila och efter det ska vi på barnsång tillsammans med Helena och lille Arild. Emmy lär ju älska det!

Igår var gumman på dagis ett tag och det var nog skönt för henne att få komma och leka med alla barnen. Jag och T for och handlade lite till middagen och en lunchmacka, sen var vi och kollade på lite kläder till Emmy, regnställ bland annat för det kommer behövas. Men hittade inget snyggt. Antingen är dom svindyra eller så är det massa krams som bamse eller blommor över hela. Men det är iaf ett måste att inhandla för snart är slasket här och regnet under sommaren. Sen for vi in till stan och gick på kulturenshus, fikade och lånade böcker till gumman och efter det hämtade vi E från dagis. När vi kom hem så stannade jag och E ute i det fina vädret, vi var ute i säkert en timme och klättrade i snöhögarna, åkte pulka, kastade snöklimpar och plockade istappar. T lagade middagen och E åt med god aptit, som vanligt när han lagar maten! Jag måste göra något fel...

Inga kommentarer: